Buat Header Bertukar-Tukar di Blog

Sudah lama rasanya tidak menukar header yang baru & hari ini aku cuba untuk design header dengan gambar-gambar aku sendiri. Ada sesiapa yang pernah buat header betukar-tukar? kalau nak tahu itulah header yang aku buat & ianya sama seperti header sebelum ini apa yang bezanya cumalah gambar. Header yang baru ini boleh di lihat di atas & ianya dalam format GIF. Software yang aku gunakan adalah Adobe Photoshop & mengambil masa untuk design header baru ini kurang dari 10 minit (jika sudah betul-betul mahir). Macam aku sendiri sudah lama tidak buat header macam ini, jadi agak terhegeh-hegeh & mengambil masa 1 jam!. Huaa!! lamanya!!!. maklum lah aku sudah tidak ingat step by step jadi aku ikut tutoriol dari Youtube.




Header yang lama


Header yang baru

Ok tak header yang baru? Ada sesiapa yang perlukan tutorial step by step untuk buat header seperti ini? kalau ada permintaan aku akan buat tutorial dalam bentuk video supaya lebih mudah untuk anda semua ikut & pelajari dengan lebih tepat.



No comments: