Kejadian aneh di Sungai Udang Melaka

ASSALAMUALAIKUM....
“Jangan biarkan pisang berbuah dua kali”

Pernah dengar x peribahasa ni..? pasti penah kan...hehe,kalau x penah maknenye x penah pergi sekolah lar 2,,,hehe... sebenarnya entry nie syed nak cerita tentang kejadian aneh yg berlaku di kawasan rumah Syed iaitu di Sungai Udang.

Kejadian nie disedari oleh kawan ayah Syed apabila pisang yg ditebangnya, tumbuh n hidup kembali, tetapi tiada daun yg tumbuh just hanya tumbuh jantug n buah pisang 2 je... pelikkan...?? kalau korang x percaye,korang boleh tengok gambar yg syed tangkap nie...

 

Pelikkan...panah ke terjadi kt tempat korang..?? kalau ade cite ar k,,,syed tengok mula2 pisang nie memang terkejut n pelik,tapi bende dh jd kt depan mata,kene ar percaye. ini semua dalah kekuasaan Tuhan, ade sebab Tuhan buat begini... betul x..??ok lar... itu je dari syed,,,diharap anda terhibur,,,assalamualaikum...

Syed Hilmi Syed Yahya melaporkan......hehe

52 comments:

mish cokat said...

woo. pelik tapi benar lah nih kirenye.

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Mish cokat ; haha..betul2....nie ar rancangnye...sy reporternye...haha

Gadish Lollipop said...

mmg pelik . i dont want banana fruits 2 time . ( bak kata adnan sempit)

ANATI SOKI said...

wooohoohohoho.. nice one... bukan selalu buleh tgk cmni. hehehe

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Gadish lolipop ; hahaha...lawak2....


ANATI SOKI ; betul2,,,kalau jual pasti mahal,,,hehe

A£iA said...

sebab tu la org ckp pisang ni berpuaka :)

shada wentz said...

wahh! miracle!

Syed Hilmi Syed Yahya said...

ALia ; betul ke..?? x tahu ar lak syed yg pisang nie berpuaka,,,baru ari nie tahu,,,seram ar lak,,,=(

Shada went ; terkejut eh dia,,,hehe

Ms. Dyla Qistina said...

argh! nak pulak tgk pisang berbuah 3 4 kali :) hehehe

Hidayati said...

Ajaib.., tapi tulah kekuasaan Allah.

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Ms. dya Qistina ; hahaha,,nnt kite tebang sekali lgi pisang 2 mcm 2 gk,,hehe


Hidayati ; betul2..!! syed sokong...

Syirahh Nursyahirah said...

ish² aneh memang aneh tu

ayu said...

wahh ajaib

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Shirah nursahirah ; betul2...memang aneh,,,b4 dat,sedap name...hehe

nur said...

unik ni.. kene bagitau wartawan ni

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Nur ; hahaha,..betul2...kene jmpe ngn tuan tanah dulu...

amira said...

wahhh very da pelik..haha

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Amira ; betul2,,pelik2..nk mkn pown takut..hehe

-[miracle]- said...

whoaaa. sgt weird. =="

Syed Hilmi Syed Yahya said...

miracle ; betul2... mcm x caye je kn...

i am S!L4H.. said...

ha a la..x pnah nmpk pon cmni..eheee

Syed Hilmi Syed Yahya said...

i am S!L4H ; hahaha...ape mcm sekarang..?? takut x..?? hehe..just kidding...

eiyda said...

xpernah tgk nie...entah2 pokok pisang tu berpuaka kot...hehe

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Eiyda ; puaka..?? jngn2...dh ar dkt rumah Syed...klau puaka kt pokok pisang negeri lain x pe...hehehe

CuPcAKe JUe said...

fuyooooohhhh,,pelik tapi benarrr..=)

Syed Hilmi Syed Yahya said...

cupcake jue ; haha..mcm rancangn pelik tp benar ar lak,,,hehe

9W2URY said...

Kuasa Tuhan.

syAzAnA said...

unik doee. ishh3.

Huszaini said...

Subhanallah! Kuasa Allah... Dia lebih mengetahui...

tulips etu chinta.. said...

btol2 plik laA..
kuasa Allah..

BeYLa! said...

hah?? bia btol. tp dh nak jadi kan. ptot la a kt dunie ni pon ade belakunyeh pisang bebuah dua kali. XD

arep_lockermonth said...

salam syed! arep follower baru blog neh@

follow me back k lau free

www.myamigosspace.blogspot.com

aienz nawawi said...

kebesaran tuhan
=)

Myvitrd said...

dekat umah aku pernah juga jadi macam ni.. tapi satu batang keluar 2 jantung.. yang ko punya ni .. dah tebang..tapi ada jantung pulak ye.. kuasa tuhan semua tu

Zyash said...

Leh wat masak lomak jantung pisang ne...hehehe

Nisa A. said...

wahhh kejadian mcm ni pon pernah terjadi kat rumah nisa. dulu kat blkg rumah ada tanam pkok pisang. ehhehe~

yad'z said...

kat kampung dulu penah jadik... tapi bkan berbuah dua kali... kat pisang tu ade tulisan lailahaillallah.....


besar kuasa dan keajaiban Allah kan....

Ain Asrar said...

kuasa Allah :D

*btw terkejut tgok ader 36120 org telah komen :p trick rupenyer hihih

azrinrahim said...

yeker berlaku kt sg udang nie..alamak, ayie dok sg udng kt desa taming sari .. aish, tak tahu plak tentng benda.. memang pelik n ini adalah ketentuan Allah .. sungguh indah sekali..

kai azmier said...

uish! menarik ne.. keajaiban tuhan!

syira aka sepatu hijau said...

salam

pernah dengar cerita ni dulu, tapi lupa dah....

ejulz said...

mesti ada org buat pembedahan pindahan jantung pisang ni.. haHa

arep_lockermonth said...

peliknya!!!

aisyah_syahirah said...

hebatnye..pisang berbuah dua kali..
subhanallah,ciptaan Allah..:)

sara said...

pelik tu..kuasa allah

Atiqah Abidin said...

Subahanallah. Menakjubkan.
btw, sg udang dekat mana? jauh tak dengan durian tunggal, or ayer keroh. heee

puteri plastik said...

fuhh,,ad jgk mcmni..
papepon..
cute je kn xde daun..
huhu..

Lia Insyera said...

tak pernah jadi pula.hehe

lynn angel said...

kena pi cari ni since sy dh ada kat melaka.. :)

aMoR said...

huhuh"

Han Na Aisyah said...

wahhhh o.0

Mknace said...

:) :) :) terbaeekkk!!!!