Kerana Sesuap Nasi

ASSALAMUALAIKUM

  • Hidup ni memang susah bagi orang yang miskin. kenapa..??
  • bagi yang berkeluarga,meraka perlu mencari rezeki yang halal untuk keluarga meraka lebih-lebih orang yang digelar "ayah".
  • tidak kisah lah kerja ape,nelayan ke,pencuci pingan kt kedai ke,pungut sampah ke yang penting keje itu halal.
  • tapi ada yang sangup mengambil jalan mudah untuk cepat kaya,ade yang sangup mencuri,main nombor ekor dan sebagainya. adakah itu kerja yang halal..?? tidak sama-sekali.
  • sesunguhnye,kerja yang halal adalah kerja yang diberkati oleh ALLAH. apa yang penting ialah kesungguhan mencari sesuap nasi demi keluarga walaupon terpaksa berpenat-lelah.
 
picture by SYED HILMI SYED YAHYA

 

10 comments:

Syukri Kamaruddin said...

yg penting halal....

Syed Hilmi Syed Yahya said...

syukri : betul2... aku skong 100%

shark said...

nice ler pic nie..
kalu edit cket lg rasa mmg gempak

Syed Hilmi Syed Yahya said...

shark : thanks..hehe..betul2...tp ni edit ckit je coz nk kn keaslian...

eyna azmi said...

saya suka la gambar gambar kat sini

ctpayong said...

punya lah kak ct scroll sampai ghaleh2 mouse lagi...uhhh objek dia kecik...

mesti ada motif tersiratkan :

kalau boleh kak ct kasi tajuk;

antara dua hamparan biru.

ain revival said...

waaa..lawanye gmbar...

xbaek layan no ekor nie..dah la bg rezeki y x halal tu kat anak2 sekali~

Syed Hilmi Syed Yahya said...

eyna : thanks...baru nk beljar...huhu

ctpayong : haha..nnt syed nap pic ni dekat2...huhu

ain :thanks...betul2...lyn no ekor nie haram...dose lak 2...

khairul hisyam said...

sebaiknya kerja jela. haha

:: N.O N.I.C.K.N.A.M.E :: said...

cantek bro gambaq lu tangkap..caya la..


Klik sini-[Tips Download]

Search file Mediafire dengan mudah