Gambar Dari Nikon D5000 DSLR Camera

Mood : Tenang
Location : Ruang Tamu Rumah
Weather : Gelap malam dan berangin
Time : 8.17pm
In My Mind : Final exam dah semakin hampir



Assalamualaikum...

Gambar di bawah ini ditangkap mengunakan Nikon D5000 DSLR kamera. Gambar di bawah ini bukan aku yang tangkap,tapi aku jumpa ketika aku nak mencari sampel-sampel gambar dari Nikon D7000 untuk dibuat rujukan. 

Gambar ini aku tak tahu  siapa yang tangkap. Apa yang tertulis di situ ialah  Matthew Terblanche. Mungkin itu nama tuan punya gambar ni. Aku suka gambar ni kerana sangat cantik. Antara sebab aku suka gambar ini ialah suasananya, kejelasan, posisi, lampu dan pantulan cahaya pada air.

Pada pendapat dan pengalaman aku sendiri,gambar ini di ditangkap mengunakan shutter speed yang rendah. Ini kerana,airnya kelihatan seakan-akan kapas ataupon asap kalau anda dapat lihat pada hujung air yang berhampiran dengan batu itu.



klik pada gambar untuk lihat dengan lebih besar dan jelas


18 comments:

Citarasa Rinduan said...

kak ayu suka lihat gambar2......
peeh terbaiklah...
hanya mampu ada kamera biasa2..

Syed Hilmi Syed Yahya said...

kak ayu; ok lar 2,klau betu2 minat baru angt DSLR...=)

saeidah roslan said...

terbaik !

Scha Aryana said...

minat sangat2.. tggu pmr 8a baru leh dpt dslr.. ekeke

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Saeidah rosaln ; terbaik..!! tp gmbar org...huhu...

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Scha Aryana ; waa...bgsu2..dpt kn 8A..!! caiyok2...!!

nurulain zakaria said...

nice bro...orang melaka yer??

Syed Hilmi Syed Yahya said...

nurulain zakaria ; thanks...tp gmbar org nie,,huhu..just suke kt gmbar dier...huhu..yup...org melaka....

Rozuan Ismail said...

PATUTLAH,INGATKAN GMBR YG AWAK AMBIK,TERFIKIR JUGAK,KAT MSIA ADA TEMPAT MCM TU KE?ERM

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Rozuan ; kt malaysia x de tmpt mcm nie,,,

ieyla said...

cantek nya gambar...
bila nak ad dslr sendiri ni???

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Ieyla ; kumpul lar duit,pastu beli 1 DSLR...huhu

cik diba said...

smart kot....

hanis khalil said...

hey there,visited you.baeutiful pic ,may you be a pro someday :)

hanis khalil said...

*beautiful

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Ci diba ; betul2...pandai org nk snap pic...

hanis khalil ; thanks hanis...=)

Alya Qistina said...

Nice and creative. :)

SizZLing SuZai said...

Wooww..amazing pic here ^^ romantic! hehe thanks 4 vsting mine k