Hormat lah orang yg nak dengar kutbah jumaat tu...

ASSALAMUALAIKUM

  • setiap kali pergi solat jumaat,ade je masalah yg berlaku
  • hmm...nak salahkan sape..?? ibu bapa..?? memang betul pon salah ibu bapa...
  • dah tahu anak 2 x reti nak duduk diam,,,kenapa dibawanya juga gsolat jumaat...
  • Kan dah mengangu orang lain tengah mendengar kutbah..
  • itu x pe ar coz belum baligh lgi,,
  • tp yg dh besar.?? yg dh g sekolah..?? yg dh keje..??
  • huh...x kn nak ajar lagi...pakai ar sopan sikit nak menghadap Tuhan
  • ini tidak,,,bile sujud je,nmpak ar alur pungung 2,,pkai ar baju melayu ke,kn labuh,,,
  • ini tidak,pakai T-shirt ketat,kecik n pendek n ade corak2 kt depan n belakang lak 2...huh..
  • ape ar nak jadi,,,lepas 2 bukan dtg nk dengar kutbah,,,dtg nk jumpe mmbe n nk bebual..
  • dh buat bising...sendiri pikir ar,,,dh besar...
  • syed pown ade gk buat silap,tp,x de ar wt silap time nk menghadap Tuhan...
  • orang kafir pown tahu hormat tuhan meraka....
  • harap2 orang  yg mcm nie,Tuhan bukakan hti mereka,,,amin..

13 comments:

nurana nizam said...

sabar sabar :)

efa said...

erk ada gak cmgitu erk..uish..manusia biasa la mesti tak lekang dari wat silap ya dak?

Syed Hilmi Syed Yahya said...

nurana nizam ; hehe...ok2...ikut kn aty nk bagi penangan kt org yg buat bising 2...hehe

Syed Hilmi Syed Yahya said...

efa ; betul2..tp klau dh selalu bkn wt salh namenye,tp sengaje cari salah...hehe

chacha said...

org x reti bhsa mmg camtu...
sabo la yer...
amin...mudah2an..

syeRAWRR bieber said...

normal la tuu...

Syed Hilmi Syed Yahya said...

chacha ; betul2,dh besar,sendiri ar pk...


syeRAWRR bieber ; nasib baik ar segelintar yg mcm nie....

Ainismaira said...

T-shirt ketat,kecik n pendek hehe.. xske la tgk org pkai cmtu.. laki la kan.. cam golongan sesuatu je.. hee.. nampak alur xleh blah..hehe

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Ainismaira ; nmpak lur 2 memang betul,time org 2 tengah sujud,,,,terjadi betul2 kt depan Syed,nk tegur segann wicau dier marah...

ayulunera said...

macam mane rupe laki pakai baju pendek ea....ayooma...ayoopa.....leh lak depa gitu...

Syed Hilmi Syed Yahya said...

ayulunera ; haha,,,entah ar,,pendek mcm baju tu nmpak kecik....

aleen aiden said...

skola agama alin kat sebelah masjid.jadik memang nampak budak2 gelak berdekah2 lepak kat luar masjid taim khutbah.cit!hu3

Syed Hilmi Syed Yahya said...

aleen aiden ; betul2,,,bdk2 sekarang dengar kutbah kt luar masjid smbil berbual2,,,baik x yh dtg mcm 2,pahala jumaat langsung x dpt klau berckpt time khutbah....