DSLR vs DSLR part 3

ASSALAMUALAIKUM

Tajuk utama : NIKON D3100 vs SONY A550

Hai semua reader2 syed semua,bertemu lagi kita dalam  DSLR vs DSLR...kali nie, syed keluarkan part 3 setelah lebih 3 mingu Syed x keluar kt entry mengenai DSLR...jom straight to the poin ..


Reasons to consider the Nikon D3100

Shoots movies 1080p @ 24fps vs None
Lower noise at high ISO 919 ISO vs 807 ISO
Much more lenses available 131 lenses vs 56 lenses
Better color depth 22,5 bits vs 21,9 bits
Much smaller 124x96x73 mm vs 137x104x84 mm
Much cheaper 1 090 kr vs 7 089 kr
Has boost ISO 12,800 ISO vs None
Slightly better image quality 67.0 vs 66.0
Significantly lighter 505 g vs 632 g
Significantly thinner 2,9" vs 3,3"






Reasons to consider the Sony DSLR-A550


Significantly higher resolution screen 922k dots vs 230k dots
Has a built-in focus motor Yes vs No
Shoots much faster 7 fps vs 3 fps
Image stabilization Sensor shift vs None
Has a flip-out screen Yes vs No
Better maximum light sensitivity 12,800 ISO vs 3,200 ISO
More dynamic range 11,8 EV vs 11,3 EV
Larger sensor APS-C 23.4x15.6mm vs APS-C 23.1x15.4mm
Has more storage slots 2 vs 1
Slightly larger viewfinder 0,52x vs 0,51x





Akhir sekali,DSLR yg terbaik dan berkualiti tinggi pada bahgian ini ialah Nikon D3100 

 

PERHATIAN..!!

Kamera DSLR ini tidak dibandingkan dengan harga tetapi hanya dibandingkan dengan kualiti

 

Ada sesipa ingin bertanye mengenai ape2 model DSLR vs DSLR,boleh tingalkan komen anda di bawah.Insyaallah sy akan keluarkan entry berkenaan dengan perminaan anda....=)

8 comments:

efa said...

erk bpa harga nikon D 3100 tu erk?gilor smart huahua nk nk tu tidak haish

Insan Marhaen said...

bapa IM dulu pun 'gila' kamera juga. tapi tak siapa dari anak-anaknya mewarisi 'kegilaan' itu..

Syed Hilmi Syed Yahya said...

efa ; dalam Rm2100


Insan Marhaen ; hehe,,,,dh try tanye ke kt anak2..??

gabanMorka said...

sama macam iman,minat pon xleh diwarisi..hehe

Syed Hilmi Syed Yahya said...

gabanMorka ; kenape mcm 2 lak..??

gabanMorka said...

dah kalau xminat, mau buat apa lagi...haha

Syed Hilmi Syed Yahya said...

gabanMorka ; hahaha...betul2....

Kuronofu91 said...

betul ker stok Nikon D3100 dah habis ???? baru jer niat nak beli~~~~