Melentur Buloh Biarlah Dari Rebungnya

ASSALAMUALAIKUM

kalau anda tengok gambar di bawah ni,
pasti korang dah tahu apa yang aku maksudkan pada tajuk di entry ini..
betul tak..??

kalau kita mahu membentuk seseorang itu menjadi seorang yang berguna pada masa depan,
kita perlulah mendidik sejak dari kecil lagi,..
ini kerana,pengaruh dari kecil lar yang akan membuatkan mereka terikut-ikut hinga menjadi dewasa kelak.

contohnya pergaulan,percakapan,pemakaian dan sebagainya,
kalau kita ajar yang betul sejak dari kecil lagi,
maka mereka terbiasa sehinga mereka besar..
betul tak..??

apa-apa pon, kita boleh membentuk orang menjadi manusia yang baik tidak mengira umur,
tetapi yang paling sesuai adalah ketika kecil lagi..

5 comments:

Naqib Mohamad said...

harap2 budak ni membesar dengan baik

Cik RoSs said...

Jgn kecik2 aje pakai tudung,bila dah besar 'terbang' tudungnya... :(

Apa2 pun..ia semua adalah tanggungjawab ibubapa.Kalau mereka mendidik cara baik,berlandaskan Islam..InsyaAllah anak itu akan menjadi yang TERbaik dunia dan akhirat..Amin...

zazaw said...

comel budak tu bertudung
harap dia bertudung sampai tua
hikhikhik

Syed Hilmi Syed Yahya said...

naqib ; insyallah...

cik ross ; betul2...mendidik berlandaskan islam adalah cara yg terbaik...

zaza ; hehe..come1..hope mcm 2 lar...

sireclipse said...

gambar budak mane kamu snap ni?