My Picture but in Silhouette Pictures

Mood : mengantuk dan fikiran kusut
Location : Ruang tamu rumah
Weather : Malam ni gelap.
Time :  11.44pm
In My Mind : go to seremban esok..!!
Photo & Edit by : Syed Muhammad Hilmi Bin Syed Yahya (Beginner)
My Photography Page : SYED HILMI PHOTOGRAPHY

Assalamualaikum....

Beberapa hari yang lepas,aku memang bosan sangat-sangat dan waktu itu juga aku tengah kemaruk nak tangkap gambar. Tapi aku tak tahu nak tangkap gambar siapa di rumah,jadi aku tangkap lah gambar aku sendiri seperti di bawah. 


Macam mana aku tangkap gambar aku sendiri macam gambar di bawah ni..?? 

Sebenarnya senang je caranya. Apa yang aku perlukan ialah kemera,speedlight, triger wireless dan tripod. Mula-mula aku pasang tripod dan letakan kemera aku diatasnya. lepas itu,aku pasang triger wireless di kemera aku dan juga pada fash. Flash itu aku pegang di belakang Badan aku. Akhir sekali, aku set timer dalam 10 saat  untuk tangkap gambar aku. Dan hasilnya seperi dibwah. sebenarnya warna caya speedlight itu warna putih tetapi aku edit warnanya menjadi biru.

5 comments:

el-janna said...

wah~~~~~~~~ great!

Syed Hilmi Syed Yahya said...

el-janna ; thanks janna...=)

atien rashidi said...

gler ar ...smart ..mcm animation lak :)

Syed Hilmi Syed Yahya said...

atien rashidi ; hehhe...thanks a lot atien..=)

نورفايزه مادارو said...

emmm menarik!:-)