PEREMPUAN...!!!!!!!!!!!!

ASSALAMUALAIKUM

Pakai baju kebaya berkain batik,,menampakkan kemelayuan dan keayuan..menaiki scooter nauvo menampakkn kesopanan,,,& berjalan dengan hayanya rakan perempuan,,rupe paras yg cantik dan comel,,berambut panjang dan lurus seperti teknik rebounding...ini semua adalah  1/2 package seorang wanita melayu dari segi luaran..
 tp,kite jangan mudah tertipu dengan hanya rupe paras yg cantik,kerana semua org didunia ini tidak perfect..

semalam syed ke seremban..motif kesane hanya untk makan cendol bersama 2 org rakan Syed,,,pada mulanya,tengok keadaan di sana agak baik dari segi perangai budak2 remaja zaman sekarang,,,tp ketika nk balik,Syed terkjut,wanita yg syed gmbarkan yg berbaju kebaya tadi menghisap rokok smbil menunggang scooter di depan mata Syed..

kenape Syed terkejut..?? sebenarnye,syed jarang tengok keadaan nie coz syed bukn org yg social sangt,,waktu didalam kereta,syed carita ar pasal budak perempuan tu kt 2 org kawan syed,,ape diorg jwb..?? diorg kate,"sekarang dah ramai budak perempuan mcm nie"...huh...terkejut gk tengok perubahan masa di Malaysia nie,,,ingt laki je,,lupenye pompuan pon same,,,huh,,,ape lar nk jadi ngn dunia zaman sekarang...Syed harap rakan2 wanita syed bukan jenis yg menghisap rokok...

gambar hiasan dari encik google,,,
ingat,,,!!!!
MEROKOK membahayakan kesihatan..!!

13 comments:

^mISz MatAHarIEy^ said...

yes.. ramai dah perempuan yang merokok.. Na pun ad kawan pompuan yang kuat merokok...

BeYLa! said...

huhu pe nk jd pompuan skg ni kan. nk kurus pny psl kot.

Sudir Suichi said...

akhir zaman... isk2~~~

dina darwina said...

merokok mmbhyakan kesihatan...huhuhu

Syed Hilmi Syed Yahya said...

^mISz MatAHarIEy^ ; owh...x tahu lak dh ramai yg mcm nie...


BeYLa! ; aik...rokok pown boleh kurus ke..?? mybe sebb rokok 2 hakis isi2 perut ot....hehe

Sudir Suichi ; betul2....

dina darwina ; jadi,jngn ar merokok,,,

eqhaZIN said...

hmm.
skunk niey everywhere pun cmtu gk.
alasn nyer stress, nmpk cool pompuan hisap rokok.
xkrg jugk yg ckp, ala skunk da bese da pompuan hisap rokok!
kerajaan da nek kan harga pun dorg still hisap rokok gk.
nauzubillah..

Syed Hilmi Syed Yahya said...

eqhaZIN ; betul2,org zaman sekarang dh x betul coz ade ke patut hisap rokok leh hilangkn stress,,

miszlalieto said...

kesian pompuan tuh..merosakkan tubuh bdn sendiri..hish2...sediyh btol.

Syed Hilmi Syed Yahya said...

miszlalielo ; betul2...langsung x pk mase depan...

zetty said...

owh..sgt memalukan bila pompuan merokok! smoking is a silent killer!!

Syed Hilmi Syed Yahya said...

zetty ; betul...dalam diam,rokok leh membunuh x kire laki or perempuan..

Siti Fatimah Fuzz said...

haish...dunia2....da nak akhir zaman....macam yang jd

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Siti Fatimah Fuzz ; betul2,,,bende yg x elok ar ramai org zaman sekarang suke buat...