Engkau pon Nak Melintas Juga..?!?

ASSALAMUALAIKUM

  • huh...lepas je siap kemas dan susuan barang dalam beg,aku terus bergegas untuk balik Kampung dengan menaiki motosikal pemberian dari abangku. Perjalan dari PD ke Melaka mengambil masa lebih kurang 40 minit untuk sampai ke kampung halaman aku.
  • kedaan cuaca pada waktu itu  begitu panas sehingga membuatkan aku terpakasa memandu dengan lebih laju dari biasa.perjalan aku bermula dengan lancar sekali. Tetapi,ketika aku sedang ashik menunggang motosikal,ade 2 objek yang tidak aku kenali sedang melintas dihadapan aku. Aku pon terus memperlahankan motosikal aku.
  • semakin lama semakin dekat. Baru lar aku perasan lupenya itu BIAWAK dan ULAR yang ingin melintas jalan. huh...nasib baik aku elak,kalau tak,ICU lar jawabnya kalau dipatuk ular. hahahaha.
  • lepas je kejadian itu,aku terus berfikir macam mana aku nak kongsi cerita aku ni kt semua reader di blog aku. Lepas je aku dah dapat idea,terus aku update entry ini...haha...

3 comments:

cik fikaa said...

; nasib baik ta kena patuk ular ,
law ta mank ta dapat la na post n3 story neyh . HAHA .

Syed Hilmi Syed Yahya said...

missh aryeika ; hahahaha...betul2...terkene sudah...=)

Fadilla Alianto said...

haha..la..yekew?? cane ular ngn biawak bley melintas sme ekk?? hmm.. ceciter..ceciter..